Au existat multe exemple din viața reală de nume de domenii .com care au fost vândute cu 5 milioane de dolari sau mai mult; business.com, diamond.com, hotels.com, sex.com și internet.com pentru a numi câteva. În timp ce .com sunt numele de domenii de premieră, au existat alte vânzări notabile de domenii din alte domenii de nivel superior (TLD), cum ar fi .net, .org, .info și TLD-uri specifice țării, cum ar fi .de, .co și .tv. De exemplu, Casinos.org s-a vândut cu 400.000 de dolari în 2019, Q.org s-a vândut cu 500.000 de dolari în 2018, iar Golf.tv s-a vândut cu 600.000 de dolari în 2003. Costă foarte puțin să păstrezi un nume de domeniu, deci persoanele inteligente sau suficient de norocoși pentru a dobândi nume de domenii bune ieftin, în unele cazuri au reușit să le vândă ulterior cu un profit enorm, cu foarte puțin efort. Desigur, nenumărate alte persoane au înregistrat și au reînnoit nume de domenii care s-au dovedit în cele din urmă a fi inutile.
Vânzarea de nume de marcă este o modalitate de a câștiga bani, dar registratorii de nume de domenii, cum ar fi GoDaddy, Network Solutions și Namecheap, pot câștiga bani pur și simplu prin faptul că clienții se înregistrează și reînnoiesc nume de domeniu aleatorii care nu au cu adevărat nicio valoare independentă, cum ar fi personsnamerealestateinc.com sau flowerhopinrandomtownOK.com. Dacă cineva folosește un nume de domeniu pentru afacerea sa, nu contează cu adevărat că nu poate întoarce numele pentru un profit, probabil că îl va reînnoi atât cât durează afacerea. Pentru registrator, aceștia primesc un flux de venituri previzibil, recurent.
TLD-urile erau limitate la câteva generice precum .com, .net, .org, .mil, .edu etc. și coduri de țară precum .us, .es, .de și .ly. Totul s-a schimbat în 2011, când ICANN, organizația nonprofit care guvernează atunci când vine vorba de nume de domenii, a decis să permită o creștere dramatică a numărului de TLD generice. Procesul a fost conceput astfel: solicitanții au plătit o taxă de cerere de 185.000 USD pentru a aplica pentru un TLD și apoi o recurență de 6250 USD în fiecare trimestru. Dacă TLD avea mai mult de 50.000 de nume, ar plăti 0,25 USD pe nume. În unele cazuri, dacă doi solicitanți doreau același TLD, ar exista o licitație. De exemplu, Dish Network a învins Google pentru .dot cu o ofertă de 700.000 USD.
Ideea de a deține propriul TLD este dublă. Vindeți la licitație sau vindeți la un preț premium domeniile cu cea mai mare valoare. Dacă TLD-ul dvs. ar fi .travel, domeniile precum LasVegas.travel ar putea fi vândute la un preț premium, la fel ca domeniile cu un singur cuvânt, cum ar fi x.travel. Apoi vindeți cât mai multe domenii cu putință la un preț stabilit, fie că este vorba de 12,99 USD pe an, 24,99 USD pe an, 69,99 USD pe an, etc. Între persoanele care cumpără de fapt URL-ul de utilizat pentru site-ul lor de afaceri sau personal și speculatorii care cumpără domeniul gândirii (de obicei în mod greșit) că pot să-l întoarcă pe drum pentru a obține profit, sperați să construiți un flux de venituri recurente care nu necesită mult efort pentru a menține.
Dacă treceți de fapt pe economia deținerii propriului dvs. TLD, devine destul de îndoielnic dacă puteți lansa unul nou astăzi și puteți obține profit. Când ICANN a anunțat capacitatea de a solicita și deține propriul TLD, companiile au strâns o mulțime de bani pentru a urmări această oportunitate. O companie numită Donut a strâns 100 de milioane de dolari și a solicitat peste 300 de TLD-uri. Multe dintre TLD-uri viabile din punct de vedere comercial au fost blocate, de la .vip la .website la .barcelona la .homes la .plumbing. Peste 1000 de TLD-uri există (faceți clic aici pentru lista completă). Deci, orice TLD pe care doriți să-l începeți în acest moment va avea probabil o valoare comercială discutabilă. Multe dintre noile TLD-uri au vândut foarte puține domenii. De exemplu, .yachts vânduse doar aproximativ 250 de domenii începând cu 2019. (Pe de altă parte, există 11 dintre noile TLD-uri care au peste 500.000 de nume de domenii: .top, .icu, .xyz, .site, .club, .online, .vip, .shop, .work, .live și .fun.)
Taxele de înregistrare și reînnoire nu vă intră complet în buzunar. Proprietarii TLD plătesc ICANN o taxă de 25.000 USD pe an (6250 USD pe trimestru). Dacă aveți peste 50.00 0 de tranzacții pe parcursul trimestrului, plătiți 0,25 USD suplimentar pe domeniu care a fost înregistrat sau reînnoit în trimestrul respectiv. Serviciile de registry backend și datele de înregistrare în garanție costă între 50.000 și 75.000 USD pe an și sunt oferite de companii precum Afilias și Neustar. De asemenea, puteți face ca oamenii să își înregistreze numele de domeniu pe propriul dvs. site web, dar veți obține o expunere mult mai mare prin externalizarea acestuia către registratori mai mari, cum ar fi GoDaddy sau Domain.com. Deci, trebuie să existe o marjă între ceea ce plătiți și ceea ce plătesc. Acest lucru este negociat, dar dacă depindeți de ele pentru o mulțime de înregistrări, atunci planificați să le plătiți cu 30% sau mai mult din prețul domeniului. Dacă câștigați 10 USD net pe nume de domeniu, ar trebui să aveți aproximativ 10.000 de nume de domenii vândute pentru a ajunge chiar la acel an. Mulți proprietari de TLD și-au dat seama că nu există o cale către profitabilitate cu structura lor actuală de prețuri și cu un număr redus de domenii înregistrate, astfel că au crescut prețul pentru cumpărarea sau reînnoirea domeniilor de la aproape 10 USD la peste 100 USD pe an. În mod evident, va scădea foarte mult cererea viitoare pentru TLD-ul lor,